Tuesday 27 May 2014

Jak jsem vytvářela lněné krekry

Hodně lidí, kteří přestali jíst pečivo, nějakou dobu řešilo, čím ho nahradit. Ani já jsem nebyla výjimka. Přece k životu potřebujeme něco, na co si můžeme plácnout něco jiného a ono nás to zasytí! No, nepotřebujeme. Ale ono to chvíli trvá, než to člověku dojde. Přece jen zvyk je železná košile a tenhle zvyk má hluboké kořeny.

Každopádně při svém pátrání po náhradě pečiva jsem narazila na lněné krekry. Je to alternativa - pekelně drahá, chutná a návyková. Jsou tak dobré, že by byl téměř hřích si na ně něco patlat :) Je skoro až s podivem, že jejich výroba vyjde poměrně levně a není na ní nic složitého.

A abych ušetřila svoji peněženku dalšího ničivého nájezdu, odhodlala jsem se zkusit je vyrobit v domácích podmínkách. Říkat o nich, že jsou raw by nebylo fér, moje sušička na tak nízké teploty nejspíš nesuší. Nikde ve specifikaci ani na internetu jsem žádné číslo nenašla.

Pro svůj první pokus jsem zvolila cibulovou variantu. Prostě proto, že jsou moje nejoblíbenější. Příště budou bramborákové :) Původně bylo v plánu si je nechat čistě pro sebe, čekala jsem, že se budou sušit déle, nakonec to ale vyšlo tak, že jsem je mohla servírovat na akci, co jsem náhodou ten den pořádala. Myslím, že sklidily úspěch!

Ingredience:
100g lněného semínka
1 větší červená cibule
1 menší bílá cibule
sůl
pepř
bazalka
špetka mletého chilli

Semínko jsem dala přes noc namočit do vody. Diky tomu pustí "sliz", který pak slouží jako pojidlo. K přípravě by měly být semínka příjemně vlhká, ale neměly by plavat.
Pro zjednodušení práce a zintenzivnění chutě cibule jsem ji rozmixovala v mixéru. K hotové směsi se pak nepřibližujte moc blízko, mě to málem zabilo.
Každopádně nějakým způsobem přeneste lněné semínko a cibuli do jedné nádoby a promíchejte. Poměr cibule a semínek nechám na vás, jen je důležité, aby hmota držela při sobě.
Směs si okořeňte dle vlastní chuti, já jsem použila výše zmíněné.

Po té rozprostřete pečící papír a tvarujte na něj ploché placičky libovolné velikosti a tvaru. Doporučila bych ovšem spíš menší. Já jsem potom vzala nůžky, jednotlivé krekry jsem obstřihla na takto improvizovaných táccích jsem je umístila do sušičky.

Sušila jsem přibližně 4h a během sušení jsem čas od času prohodila jednotlivá patra a tak hned, jak to šlo, jsem z krekrů odstranila pečíčí papír, aby se sušily rychleji. Bylo to ale až po pár hodinách, rozhodně v druhé půlce.

Pokud nemáte sušičku, můžete je sušit v troubě na co nejnižší teplotu nebo venku na sluníčku. Ani s jednou variantou nemám zkušenost, ale sušení na slunci chci časem u něčeho vyzkoušet. Pak dám vědět :)

Opět se omlouvám za absenci fotek, úplně jsem zapomněla a pak už byly pryč :) Příště nafotím celý postup přípravy, fakt! :)

Takhle nějak podobně vypadal výsledek. Půjčeno odsud.







No comments:

Post a Comment