Saturday 24 May 2014

Snídaně pro dnešní den - banánový mléčný koktejl

Nebojte, nebudu sem dávat svoji každodenní snídani, jen když budu zkoušet něco nového, nebo se mi to výborně podaří :)

Zvykla jsem si snídat jednoduše - buď si dám nějaké tropické ovoce (meloun, mango), nebo si umixuji smoothie (má tohle zhovadilé slovo nějaký český ekvivalent?), případně mléčný nápoj. Kaši z máčené pohanky jsem taky jednou zkoušela, ale můj žaludek se vyjádřil negativně, od té doby jsem si netroufla pokus opakovat :)

No ale k věci. Postup je tak trapně jednoduchý, že se skoro stydím ho popisovat :) Tak jako bonus přidám návod na výrobu mandlového mléka.

Použila jsem:
2 zralé banány
150ml mandlového mléka
javorový sirup na oslazení
pár kapek vanilkového extraktu

Mandlové mléko si můžete koupit, ale není těžké ho vyrobit doma. Stačí přes noc namočit mandle a ráno je umixovat v té vodě, ve které se máčely. Já je mixuji tak 5-10min, během toho dělám jiné nesouvisející věci, tak jak to vyjde.
Po umixování přecedíme mléko přes husté sítko nebo nějaké pláténko.
Doporučovaný poměr je na 100g mandlí 800ml vody. Mléko vám pár dní vydrží v lednici. Říká se max. 3 dny, pak už to chuťově není ono.
Mandle můžete použít loupané či neloupané a pevné částí mandlí nemusíme vyhazovat. Dají se usušit a máte z nich parádní mandlovou "mouku", nebo se dají použít do různých raw dezertů jako zahušťovadlo.

Fotka nebude, protože když jsem si na ni vzpomněla, už jsem měla půlku v sobě. A beztak všichni víte, jak asi banánový koktejl vypadá :)

No comments:

Post a Comment